Sarah Puttemans is een van de grootste influencers van België op dit moment, maar in Nederland is ook zeker niet onbekend. Met duizenden volgers en kijkers heeft ze zichzelf onder de aandacht gebracht. Toch was ze geen geheel onbekende voor België. De dochter van een rijke projectontwikkelaar, model voor internationale modemerken en de ‘vriendin van’ zijn slechts enkele voorbeelden. Maak daarom kennis met deze bekende Belg.
Dit bericht op Instagram bekijken
De vader van Sarah
Sarah is geboren en getogen in België. Ze is de dochter van de bekende projectontwikkelaar Yves Puttemans. Haar vader van Sarah Puttemans heeft een vermogen van 79 miljoen euro dankzij de succesvolle ontwikkelingen van luxeappartementen en penthouses. Deze zijn gelegen aan de Leuvense Vaartkom, waar de prijskaartjes er niet om liegen. Binnen het vastgoedbedrijf heeft ook Sarah haar rol opgenomen. Naast influencer leert ze dus ook voortdurend bij over projectontwikkeling.
Relatie met Viktor Verhulst
Sinds 2020 is ze samen met Viktor Verhulst. Ze woont samen met haar vriend en hond Joey. Beiden zijn af en toe in haar vlogs terug te zien. Dankzij de vlogs krijg je ook een inkijkje in het leven van de influencer en wat haar bezighoudt. Toch houdt ze haar privéleven aardig verborgen. Het lijkt een bewuste keuze te zijn en niet geheel onbelangrijk als bekende Belg.
De carrière van Sarah
De carrière van Puttemans is niet geheel uit de lucht komen vallen. Nog voordat ze een bekende Belg werd dankzij haar vlogs, werkte ze al hard aan haar vermogen. Zo is ze onder andere lingeriemodel voor de Italiaanse merken Intimissimi en Calzedonia. Hier was ze onder andere het gezicht van de kerstcollectie. Ook heeft ze namen als Dior, Louis Vitton en Chanel aan haar carrière mogen toevoegen. Tegenwoordig is ze ook regelmatig het gezicht van Coca Cola, Tomorrowland en het WK voetbal. Bij laatstgenoemde was ze in 2018 ambassadrice.
Haar leven als influencer
Sinds 2021 is haar carrière als influencer van start gegaan. Dit begon allemaal met haar eigen YouTubekanaal. De eerste vlog verscheen in december van dat jaar. Vanaf dat moment laat ze dagelijks meer zien over haar leefstijl, mode, reizen en schoonheid. Als modefanaat weet ze de kijker steeds weer te verrassen met nieuwe outfits en de laatste trends. Op Instagram heeft ze al meer dan 234.000 volgers, die meer te zien krijgen dan alleen dagelijkse activiteiten. Zo toont ze ook haar modellenwerk regelmatig met haar volgers.
Verschijning op TV
Niet alleen laat Puttemans haar gezicht op sociale media zien, ook is ze al enkele keren op TV verschenen. Haar eerste verschijning was in Waarheid, durven of doen op VTM in 2022. Daarna was ze een bondgenoot in de populaire tv-show De Verraders in 2023 en in hetzelfde jaar nam ze ook deel aan MasterChef. Met haar charismatische persoonlijkheid liet ze iedereen zien wat ze in huis had, zelfs zonder al te veel ervaring in de keuken. Interessant weetje: ze was de enige deelnemende kok aan het programma met vrijwel geen meters achter het fornuis.
Dit heeft ze allemaal bereikt
Sarah heeft in haar korte carrière al veel bereikt. Haar tv-verschijningen zetten haar vlogs nog meer op de kaart, waardoor haar accounts in korte tijd sterk groeiden. Waar haar meest bekeken video in 2021 ‘slechts’ 191.000 kijkers had, zijn er nu video’s die meer dan 4 miljoen kijkers trekken. Maar wat zie je dan eigenlijk? Het zijn voornamelijk kijkjes in haar dagelijkse leven. Haar persoonlijkheid is echter wat de video’s niet alleen interessant maken, maar ook grappig houden. Menig tiener en jongvolwassenen zit daarom dagelijks aan de telefoon gekluisterd om de nieuwe vlogs te zien. Niet voor niets blijven het aantal kijkers groeien.
Als eerste influencer een boete
Sarah is de eerste influencer die een boete opgelegd krijgt voor het overtreden van de regels rond adverteren op sociale media. De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft een boete van 2000 euro opgelegd in 2023 omdat de influencer twee keer tegen de lamp is gelopen. De eerste waarschuwing kwam in december 2022, omdat de commerciële boodschap in de video’s niet duidelijk was. In 2023 gebeurde het dus opnieuw. Hoewel de influencer mensen overtuigd van bepaalde producten en diensten, moeten de video’s duidelijk naar voren brengen dat er commerciële belangen zijn. Dit om te voorkomen dat mensen onterecht beïnvloed worden.
Dit bericht op Instagram bekijken
Sarah Puttemans heeft haar carrière in een korte tijd goed opgebouwd. Niet alleen als gezicht van grote modemerken, festivals en evenementen, maar ook middels haar eigen blogs. De populariteit zal de komende jaren nog verder blijven groeien. Als ‘vriendin van’ in de populaire tv-show De Verhulstjes, haar eigen vlogs en wellicht enkele tv-opnames. De kans is groot dat we nog veel meer van haar gaan horen en ze weer nieuwe manieren vindt om haar vlogs miljoenen kijkers te geven.